Alimentatia in timpul sarcinii

O alimentatie sanatoasa are un rol important in a avea o sarcina sanatoasa. Ai nevoie de alimente variate pentru a te asigura ca iei toate vitaminele, mineralele si nutrientii de care ai nevoie tu si bebelusul. Mancand bine te vei simti bine, vei avea mai multa energie si te va ajuta sa ai o greutate normala. Va contribui, de asemenea, la dezvoltarea sanatoasa a bebelusului tau.

2_16In al doilea si al treilea trimestru de sarcina vei avea nevoie de mai multe calorii pentru a ajuta la cresterea copilului. O gustare suplimentara este de obicei suficienta.  De exemplu un mar sau o para cu o bucatica mica de branza pentru o gustare de dupa amiaza.

Fructele si legumele nu trebuie sa lipseasca! Femeile insarcinate au nevoie de fructe si legume zilnic. Fructele si plantele cu culori proaspete contin multe vitamine de care organismul tau ar nevoie. Trebuie sa mananci cel putin o leguma negru intunecat si una portocalie zilnic. Asigura-te ca fructele si legumele sunt preparate cu putina grasime, zahar si sare si alege sa le mananci intregi mai des decat in suc.

Cerealele sunt importante. Trebuie sa incluzi cerealele in alimentatia zilnica. Acestea includ alimente ca painea, pastele si orezul. Incearca sa alegi produse din cereale cu un continut scazut de grasimi, zahar si sare si cauta gama de cereale pe care le poti folosi in asa fel incat sa iti ocupe jumatate din dieta.

Ai nevoie de lapte si produse din lapte pentru oase puternice. Laptele si alternativele sunt importante pentru bebelus. Alege varietati cu putine grasimi si bogate in proteine, calciu si vitamina D dar cu putine grasimi si calorii. Bea lapte zilnic si alege si iaurt si braza cu continut scazut de grasimi. Bea lapte din soya daca nu iti place laptele sau ai intoleranta la lactoza.

3_11Ia in calcul carnea si alternativele. Manacand carne si alternative zilnic te va ajuta pe tine si pe bebelus sa fiti sanatosi. Alege carne fara grasime si alternative de carne, pastai uscate, boabe, tofu si soya si gateste-le cu putina sare sau fara sare. Pestele este de asemena important si ar trebui consumat cel putin odata pe saptamana. Invata sa alegi peste cu un continut scazut de mercur astfel incat tu si bebelusul sa aveti beneficiile consumului de peste fara a va expune riscurilor ingerarii de mercur.

Exista si alimente care nu trebuie consumate in timpul sarcinii pentru ca pot fi contaminate cu bacterii: peste crud, fructe de mare, stridii si scoici, carne gatita insuficient, pasari de curte, produse fast-food, pateuri inghetate si refrigerate, carne si fructe de mare afumate si peste afumat, alimente preparate cu oua crude sau usor fierte, branzeturi moi si nepasteurizate sau pasteurizate cum ar fi Brie si Camembert si branzeturi seminepasteurizate ca Roquefor sau Stilton. Sucuri nepasteurizate ca cidru de mere. Varza nepreparata si in special tulpinele de lucerna nepreparate.

Daca esti nevoit sa mananci repede sau la serviciu incearca sa mananci legume prespalate ca morcovii mici, broccoli si conopida, branza cu continut scazut de grasimi si iaurt, suc de legume sau de fructe, fructe uscate cu cereale, nuci si seminte si branza. Nu uita sa bei apa.